Wanneer komt u naar de osteopaat:

Rugpijnen
Sciatica
Shouder pijnen en spanningen
Migraine en hoofdpijn
Kaakbeen problemen
Buikpijen en verterings problematiek
Arthrose (gewrichtspijnen)
Sport blessures
Zwangerschap of gewenste zwangerschap
Verkeerde houding
Spanningen verbonden met u werk
Depressie
Slaapstoornissen
Sinusitis
V
ertigo
...

Arzel niet ons te contacteren voor verdere inlichting
Osteopathie & Zwangershap
Een klein wonder ontwikkelt zich in uw baarmoeder, dit brengt heel wat veranderingen in uw lichaam teweeg. Uw hormonen veranderen, wat ervoor zorgt dat uw ligamenten losser worden.
U kan stemmingswisselingen ondervinden, buikpijnen, vermoeidheid, rugpijn,
enzovoort. Deze kunnen sterk verminderd worden dankzij osteopathische behandeling.

Zelfs al ondervindt u geen klachten kan het nuttig zijn om naar de osteopaat te gaan als u zwanger bent of wenst te worden, zo kan deze nagaan of uw bekken goed beweegt wat essentieel is voor een goede, zorgeloze bevalling en voor de goede ontwikkeling van uw kind.
Na de bevalling is uw lichaam niet meer zoals voorheen, ook de emoties kunnen hoog oplaaien en dit kan heel wat fysieke en emotionele stress met zich meebrengen.
Bekken en lage rugpijnen zijn heel frequent na de bevalling dus aarzel niet.
Denk eraan, als u denkt dat u een moeilijke bevalling heeft gehad hoe het moet geweest zijn voor uw kindje ! Hier kan de osteopaat helpen om deze trauma’s uit uw weefsels te weren. De osteopaat zal hierbij zachte indirecte technieken verkiezen zodat de weefsels hun verloren mobiliteit kunnen terug winnen en dit in een snel tempo.

Osteopathie & Sport
Velen onder ons hebben ooit wel is een sport blessure gehad ( soms heel aanslepend) waarbij ze pijnen en of spanningen ondervonden waardoor hun flexibiliteit afnam maar ook hun prestaties.
Door het gebruik van verschillende specifieke technieken zal de osteopaat problemen zoals :

spierpijnen, stijfheid
tenniselleboog
tendinitis
of andere pijnen zoals voet-, enkel-, knie- , heup-, shouder- , rug-, nekpijn enzovoort uit uw lichaam weren.

De osteopaat zal zo niet enkel het gebleseerde lichaamsdeel behandelen maar ook andere lichaamnsdelen die ervoor zorgen dat die blessures blijven aanslepen of telkens opnieuw optreden, zodat u lichaam vlotter zal herstellen en u snel weer de oude wordt.
Vele topsporters doen reeds beroep op osteopaten, waarom u niet ?